خانه / آموزش فرانسه / چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ + مزایای زبان فرانسه

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ + مزایای زبان فرانسه

4.5/5 - (2 امتیاز)

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

مزایای آموختن زبان فرانسوی کدام است؟

زبان فرانسوی یا زبان فرانسه یک زبان رومی و از خانواده ی زبان های هندو اروپایی است و زبان مادری صد و سی و شش میلیون نفر در سراسر جهان است، زبان دوم صد و نود میلیون میلیون نفر به شمار می رود و دویست میلیون نفر اعم از دانشجو و افراد دیگر نیز در حال فراگیری و آموختن این زبان به عنوان زبان دوم هستند. در طی پنجاه سال اخیر تعداد گویش کنندگان زبان فرانسه سه برابر شده است. این زبان عاشقانه و رمانتیک در دنیا بسیار محبوب است و بعد از زبان انگلیسی دومین زبانی است که مردم جهان تمایل به یادگیری آن دارند.

زبان فرانسه زبان رسمی بیست و نه کشور محسوب می گردد و در پنجاه و هفت کشور به این زبان صحبت می شود. در خود کشور فرانسه، کانادا و به ویژه کبک، نیوبرونزویک و اونتاریو سوئیس، لوگزامبورگ، بلژیک و .‌‌‌‌.. بیشتر افرادی که فرانسوی زبان دوم آنهاست در آفریقای فرانسوی زبان زندگی می کنند. زبان فرانسه در هر پنج قاره صحبت می شود و در تمام کشورهای جهان آموزش داده می شود.

ارتباط با سایر کشورها

زبان فرانسه را می توان زبان روابط سیاسی و بین المللی دانست چرا که زبان اصلی ارتباطات بین المللی به شمار می رود و زبان رسمی سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، يونسکو، یونیسف، ناتو، شورای امنیت، آژانس اتمی، کمیته بین المللی المپیک، صلیب سرخ بین المللی، دادگاه لاهه، شورای اروپا، عفو بین الملل، سازمان پزشکان بدون مرز، کمیسیون اروپا و همچنین زبان رسمی بسیاری دیگر از سازمان ها و مراکز بین المللی جهان است‌.

زبان فرانسه در ها را به سوی مشاغل می گشاید چرا که دو زبانه بودن در یک رزومه ی کاری تاثیر مثبت بسزایی دارد و حقوق افراد دو و یا چند زبانه بالاتر استو از جایگاه اجتماعی و شغلی بالاتری برخوردارند.

تحصیل در کشورهای فرانسه زبان

دانستن زبان فرانسه فرصت تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی زبان را برای شما به ارمغان می آورد. بیش از ۷۰۰ دانشگاه فرانسه زبان در دنیا وجود دارد، دانشجویانی که به زبان فرانسه مسلط هستند ممکن است واجد شرایط دریافت بورسيه ی تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر فرانسه همچون سوربن، ماری کوری و غیره شوند و تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است.

فرهنگ غنی ادبیات فرانسه

دانستن این زبان فرست مهاجرتی خوبی نیز به همراه خواهد داشت و شانس و امتیاز شما برای گرفتن ویزا در کشورهای فرانسوی زبان بالا خواهد بود. زبان فرانسه به شما این امکان را می دهد که به حجم عظیمی از فیلم، کتاب و موزیک ها که زبان اصلی آنها فرانسوی است دسترسی داشته باشید و از دنیای ادبیات و فرهنگ و هنر غنی فرانسه لذت ببرید و آثار مشاهیر، نویسندگان، شعرا و فیلسوفان معروف فرانسه را بدون واسطه بخوانید و درک کنید.

از جمله‌ ی این بزرگان می توان ویکتور هوگو، ژول ورن، بالزاک، زولا، ژان پل سارتر، بودلر، سیمون دو بووار، آندره ژید، آلبر کامو، مونتسکیو، لاکان و غیره را نام برد‌. زبان فرانسه همچنین می تواند پلی باشد برای یادگیری زبان های دیگر به ویژه زبان اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی. همچنین صحبت به زبان فرانسه به شما امکان تعامل و ایجاد ارتباط با دوستانی از سراسر جهان خواهد داد و فرصت ویژه ای برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سایر مردم جهان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چرا فرانسه بیاموزیم

همچنین برای آموزش زبان فرانسه هم میتوانیم در خدمت شما باشیم که بدین منظور میتوانید با ما تماس بگیرید.

درباره ی کارشناس ارشد ترجمه فرانسه

دانش‌آموخته‌ی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه بوعلی در مقطع لیساتس و دانش‌آموخته‌ی مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه بوعلی در مقطع ارشد

همچنین ببینید

شباهت های زبان فرانسه و انگلیسی

زبان فرانسه و انگلیسی تا چه حد شبیه به هم هستند؟

شباهت زبان های انگلیسی و فرانسوی به هم   زبان فرانسه و انگلیسی، دو زبان …

یک دیدگاه

  1. خیلی ممنون، مطلب بسیار مفیدی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *