خانه / آموزش فرانسه / پنج حقیقت جذاب و جالب درباره زبان فرانسه که باید بدانید

پنج حقیقت جذاب و جالب درباره زبان فرانسه که باید بدانید

4.7/5 - (3 امتیاز)

حقایقی در مورد زبان فرانسه

زبان فرانسه زبانی بسیار شیرین، عاشقانه، غنی خاص و دوست‌داشتنی است. این زبان ویژگی‌هایی دارد که باعث شده به عنوان زبانی خاص و منحصر به فرد شناخته شود.
برای مثال‌ تعداد زیاد حروف خاموش (silent letters)، اسم‌هایی که جنسیت دارند (و هیچ دلیل واضحی برای آن وجود ندارد) و آهنگ‌های فرانسوی که شاید خیلی از آن‌ها را بلد باشید و با خواننده همراهی کنید این زبان را تبدیل به زبانی محبوب و جالب نموده است که طرفداران و زبان آموزان زیادی دارد.

در این مقاله از چند حقیقت شگفت انگیز زبان فرانسه صحبت می کنیم و بیشتر به شگفتی و عظمت این زبان پی میبریم.
اگر شما هم دوستدار فراگیری این زبان هستید در شروع یادگیری تعلل نکنید و برای دوره های آنلاین با ما در تماس باشید…

۱- تلفظ واژه ها در مناطق مختلف کشور فرانسه با هم متفاوت است.
حتی در خود فرانسه نیز لهجه ها، گویش ها و تلفظ واژگان با هم یکسان نیست، مثلا لهجه ی شهر لیون به لهجه ی کلاسیک معروف است در حالیکه در شهر مارسی با لهجه ی غلیظ و تو دماغی تر‌ی مواجه خواهید شد. همانطور که ممکن است بدانید شیک ترین و خاص ترین لهجه ی فرانسوی نیز متعلق به پاریسی هاست.

۲- در زبان فرانسوی هیچ کلمه ای وجود ندارد که با حرف w شروع شود!
درست است که این حرف در الفبای زبان فرانسه وجود دارد و در جلسات اول یادگیری زبان فرانسه به زبان آموزان آموزش داده خواهد شد اما این حرف در هیچ کلمه ای که اصالتا فرانسوی باشد به چشم نمی خورد. کلماتی مثل wagon و Western هم که این حرف در آنها وجود دارد از زبان های دیگر قرض گرفته شده اند و ریشه ی فرانسوی ندارند. در واقع می توان گفت فرانسوی ها با ترجمه و یافتن معادل برای کلمات خارجی زبانی که در آنها حرف W به کار رفته و یا همچنین با تبدیل این حرف به حرف V، آن را عملا از کلمات خویش حذف کرده اند.

۳- حرف E رایج ترین و پرکاربردترین حرف در میان حروف الفبای فرانسوی است. کافی است چندین واژه ی مرسوم، رایج و پر کاربرد این زبان را به خاطر بیاورید تا خودتان به این حقیقت پی‌ ببرید. حرف E تقریبا همه جا هست!
Je: من elle: او (مونث) au revoir: خداحافظ excusez-moi: ببخشید
Désolé(e): شرمنده

۴- همیشه در کشور فرانسه به زبان فرانسوی صحبت نمی شده، زبان فرانسه یک زبان رومی است و زبان رومی زبانی است که از زبان لاتین مشتق می شود. پس بنابراین قبل از فرانسوی در کشور فرانسه به زبان لاتین صحبت می شده. در عصر آهن فرانسه بخشی از منطقه ی گیل بوده و مردم این منطقه به زبان لاتین صحبت می کردند، در قرن هفدهم آکادمی زبان فرانسه تأسیس شد که گامی بزرگ در جهت توسعه ی زبان فرانسه برداشت.

با این حال تا قرن هجدهم و پیش از انقلاب فرانسه بیش تر بومی ها به زبان فرانسه صحبت نمی کردند و مناطق مختلف کشور فرانسه لهجه های محلی خود را داشتند و این موضوع باعث سردرگمی مردم مناطق مختلف و عدم توانايی آنها در برقراری ارتباط با يکديگر شده بود. اینگونه بود که بعد از انقلاب فرانسه با مداخله ی دولت، زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی کشور در نظر گرفته شد.

۵- سه کلمه در زبان فرانسه هست که همه فکر میکنن که انگلیسی هستند اما در واقع اون کلمات ریشه ی فرانسوی دارند.
کلمه ی budget، شاید باورش براتون سخت باشه اما این واژه از یک واژه ی قدیمی فرانسوی میاد و اون bougette هست، همه فکر می کنند که این کلمه در اصل انگلیسی هست و وارد فرانسه شده در حالی که کاملا برعکسه.

کلمه ی manager هم ریشه ی فرانسوی داره، این کلمه از ménager و کلمه ی management از ménagement میاد که برمیگرده به مدیریت امور جاری.
کی باورش میشه؟ واژه ی انگلیسی challenge از زبان فرانسوی وام گرفته شده و ریشه ی اون به کلمه ی اصلی فرانسوی chalenge و به قرن دوازده برمیگرده.

حقایقی درباره زبان فرانسه

اگر به دنبال آموزش خصوصی زبان فرانسه هستید میتوانید با ما تماس بگیرید.

 

برای خدمات ترجمه فرانسه هم میتوانید با ما تماس بگیرید

درباره ی کارشناس ارشد ترجمه فرانسه

دانش‌آموخته‌ی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه بوعلی در مقطع لیساتس و دانش‌آموخته‌ی مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه بوعلی در مقطع ارشد

همچنین ببینید

چرا فرانسه بیاموزیم

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ + مزایای زبان فرانسه

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ مزایای آموختن زبان فرانسوی کدام است؟ زبان فرانسوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *